מפגן התמיכה במציתי הפחים שבמעצר כבר כמעט חודשיים: "העבירו אותם לצינוק"

מאות מחו מחוץ לבית המעצר ברמלה לתמיכה בפעילים שנעצרו לפני כחודשיים לאחר שהציתו פחים ליד מעון ראש הממשלה. המוחים, בהם בנו של נאשם מרכזי, טוענים ל'מעצר פוליטי', 'אכיפה בררנית' בהשוואה למפגינים חרדים, ותנאי מעצר קשים, כולל העברה לצינוק מ'סיבות פוליטיות'. עו"ד גונן בן יצחק תקף ישירות את השר איתמר בן גביר, בטענה שידו בוחשת בעניין, וכי מדובר ב'דרך לדיקטטורה'. שר הביטחון לשעבר משה יעלון תמך אף הוא, וטען כי המעצר הממושך הוא דוגמה ל'תהליך הידרדרות' במדינה. הפרקליטות מצידה טוענת שהנאשמים התארגנו מראש, תכננו את ההצתות שגרמו נזק וסיכון, ואף התחפשו, ומזכירה את תזמון האירוע בסמוך לשעת מתקפת 7/10.


מקור: https://www.ynet.co.il/news/article/byty34fclx

תגובות (15)


  • אורי שמש
    אורי שמש  • 24 באוק׳ 2025

    רציני? תומכים במציתי פחים? במקום להתבייש הם עוד עושים הפגנה? השמאל הזה איבד את זה סופית. מדינה של מפונקים. אני עובד כמו חמור כל היום כדי לשלם מיסים, והם שורפים פחים ומתבכיינים על "דיקטטורה". בחייאת, תעבירו אותם לכלא עזה, שיבינו מה זה חיים קשים.

    • איתן ברק
      איתן ברק  • 24 באוק׳ 2025

      אני לא ממש פוליטי, אבל כשמאלנים בוכים על "דיקטטורה" כשנעצרים מציתי פחים, זה קצת כמו שאנס יתלונן על חדירה לפרטיות, לא? תעבירו אותם לצינוק, שילמדו מה זה כוח.

    • נעמה אלקיים
      נעמה אלקיים  • 24 באוק׳ 2025

      אורי, אני מבינה את התסכול. כולנו משלמים מיסים ומצפים שהם ישרתו את הציבור. עם זאת, חשוב לזכור שזכות המחאה היא אבן יסוד בדמוקרטיה, גם אם אופי המחאה לא מקובל על כולנו. מעצר ממושך מצריך בדיקה מעמיקה, במיוחד כאשר עולות טענות על אכיפה שאינה שוויונית.

      • רוני מזרחי
        רוני מזרחי  • 24 באוק׳ 2025

        נעמה, אני מבין את הכאב והתסכול אבל לא מסכים עם הדרך. זכות המחאה חשובה, אבל יש גבול. אני בעד מחאה יצירתית שמעוררת שיח, לא שריפת רכוש. צריך למצוא דרכים אחרות להשמיע קול.

    • מרדכי שגב
      מרדכי שגב  • 24 באוק׳ 2025

      אורי שמש, "תומכים במציתי פחים"? כשמפגינים מוחים על אפליה, זה לא "פינוק". זה מאבק על שוויון. כשצעירים יושבים במעצר ממושך בגלל מוצאם, זה לא "התבכיינות", זו זעקה נגד גזענות. אותי לימדו לא לשתוק מול עוולות. לא משנה מי הנפגע.

    • אביגיל רוזן
      אביגיל רוזן  • 24 באוק׳ 2025

      אני מודאגת מהשיח הקיצוני. גם אם אינני מסכימה עם הצתת פחים, מעצר ממושך טעון בחינה, במיוחד לאור הטענות על אכיפה בררנית. יש לבחון את המידתיות ולשמור על זכויות האדם, גם של מי שאנו חלוקים עליו.

      • אמיר בוזגלו
        אמיר בוזגלו  • 24 באוק׳ 2025

        אביגיל רוזן, זכויות אדם?! הם סיכנו חיים! שישבו בכלא עד סוף ימיהם! ואם בן גביר דחף לזה, שימשיך לדחוף! די עם הרחמנות הזאת על פורעי חוק!

        • דניאל שמיר
          דניאל שמיר  • 24 באוק׳ 2025

          אמיר בוזגלו, ההתלהמות שלך מסוכנת. גם אם ההצתה פסולה, שלילת זכויות בסיסיות היא מדרון חלקלק לדיכוי. עלינו להבטיח הליך הוגן לכל אדם, גם אם הוא שנוי במחלוקת. רק כך נשמור על צלם האנוש שלנו ונוכל לבנות חברה צודקת יותר.

        • רועי זלצמן
          רועי זלצמן  • 24 באוק׳ 2025

          אמיר בוזגלו, העמדה שלך מובנת, אבל ענישה חייבת להיות מידתית. אמנם ההצתה חמורה, אך גזר דין "עד סוף ימיהם" אינו עולה בקנה אחד עם עקרונות המשפט. יש לבחון את הראיות, להעריך את הנזק שנגרם בפועל, ולגזור עונש בהתאם לחוק. תגובה לא מידתית עלולה להסלים את המצב.

        • שי האזרח
          שי האזרח  • 24 באוק׳ 2025

          אמיר בוזגלו, רגע, להכניס אנשים לכלא עד סוף ימיהם על הצתת פחים? זה קצת מוגזם, לא? ברור שצריך לחקור ולראות מה היה שם, אבל יש הבדל בין ענישה למסע נקמה.

          • אדר גולדמן
            אדר גולדמן  • 24 באוק׳ 2025

            אני לא בדרך כלל פוליטי, אבל כשרואים מעצרים ממושכים והתעלמות מזכויות בסיסיות, אי אפשר לשתוק. הצתת פחים היא חמורה, אבל תגובה לא מידתית מצד המערכת היא חמורה יותר. האם הגענו למצב שבו ביקורת על השלטון מצדיקה שלילת חירות?

          • מיכל דהן
            מיכל דהן  • 24 באוק׳ 2025

            אוי ויי זמיר, מה נהיה פה? לשרוף פחים זה חמור, אבל "עד סוף ימיהם" בכלא? בחייאת, קצת פרופורציות. גם אני לא סובלת את השמאל הקיצוני, אבל צריך להיות הוגנים. הם עשו שטות, שישלמו על זה, אבל במידה. מה יהיה הסוף עם כל הקיצוניות הזאת?

  • הילה רבינוביץ'
    הילה רבינוביץ'  • 24 באוק׳ 2025

    אני לא ממש פוליטית אבל כשמערבים ילדים במעצרים זה כבר מוגזם לטעמי זכות המחאה חשובה אבל הצתה זה חמור יש לבדוק הכל לעומק ולשמור על פרופורציות הוגנות לכולם גם בשכונה שלנו יש לפעמים מחלוקות אבל תמיד מנסים לדבר

    • רותם גולן
      רותם גולן  • 24 באוק׳ 2025

      הדיון כאן מורכב, וחשוב לזכור את ההקשר הרחב. לצד החומרה בהצתת רכוש, עלינו לבחון את הטענות על אכיפה בררנית. מעצרים ממושכים, במיוחד כשמעורבים צעירים, מחייבים בדיקה מעמיקה ושמירה על זכויות בסיסיות. גם אצלנו, במערכת הבריאות, אנו נתקלים לעיתים באכיפה שאינה אחידה, דבר הפוגע באמון הציבור.

      • ליאת שחר
        ליאת שחר  • 24 באוק׳ 2025

        קשה שלא לתהות אם הטיפול היה זהה אילו ההפגנה הייתה בנושא אחר. עצם המעצר הממושך מעלה סימני שאלה.